Rozhovor s novým členem dozorčí rady, Rostislavem Bednárkem

12. 12. 2018, Blog, buď universal

Firma ti projevila důvěru tím, že jsi se stal členem dozorčí rady UMD Network. Znamená to pro tebe nějakou konkrétní změnu v práci?

Své zvolení do dozorčí rady UMD Network chápu opravdu především jako projevení důvěry firmy v mou osobu a zároveň jako ocenění dosahovaných obchodních výsledků. Jelikož se jedná o poměrně čerstvou záležitost, žádné zásadní změny v mé práci a denních činnostech to pro mne zatím neznamená. Každopádně jsem plně připraven být firmě prospěšný tak, jak to bude potřebovat.

Jak vnímáš rebranding v ČR?

Rebranding poboček v ČR je dnes v plném proudu. Osobně mám jen pozitivní pocity, obchodní jméno UMD Network a.s. a značka UNIVERSAL nás více propojují a identifikují  s naší mateřskou společností na Slovensku, která je symbolem stability, prosperity a růstu.

Je pro tebe UNIVERSAL jako česko-slovenská společnosť přínosem?

Přestože má český a slovenský finanční trh své odlišnosti, způsob práce, poradce i klienti jsou v obou zemích v zásadě stejní. Tady doceníme 17-ti leté know-how našich slovenských kolegů, kdy si informace a zkušenosti předáváme na vzájemných setkáních. V příhraničních oblastech jsme rovněž navázali obchodní spolupráci a předáváme si klienty, kteří žijí či podnikají v sousední zemi.    

Máš ambice rozšiřovat růst v pracovní oblasti i na Slovensku?

Slovensko mám velmi rád a často k Vám jezdím pracovně i soukromě, v nejbližším období mě ale hlavní pracovní výzvy čekají v ČR. Takže zatím ne, ale do budoucna se toho nevzdávám.

Jak dlouho se věnuješ finančnictví?

Ve světě financí se pohybuji 23 let, z toho zhruba 20 let v manažerských funkcích. Prošel jsem si Komerční pojišťovnou, Českou pojišťovnou a do roku 2017 jsem 11 let působil jako regionální ředitel v pojišťovně Kooperativa. Za tu dobu jsem se setkal se spoustou inspirujících osobností, zažil ale i negativní situace a hlavně jsem měl možnost nabrat hodně pracovních i lidských zkušeností, které se teď snažím využít při práci v Universalu.

Bereš svou práci jako poslání?

Ano, svou práci beru jako poslání a stále se k ní i po těch letech praxe snažím přistupovat s pokorou. Při budování důvěry a dlouhodobých vztahů s klientem nám práce posláním být musí. A klient to velmi dobře pozná.

Jak se ti pracuje s tvým týmem?

Ve svém agenturním týmu mám na jedné straně kolegy, se kterýma spolupracuji dlouhodobě na základě vzájemné důvěry a výborných vztahů, na druhé straně nás postupně doplňují nováčci se zdravou chutí učit se a uspět ve světě finančního poradenství. Dohromady tvoříme tým, který se umí pracovně podpořit, má pozitivní atmosféru a vztahy budujeme i na častých mimopracovních akcích. V Universalu je vše navíc umocněno pozitivním a přátelským přístupem vedení a akcionářů firmy, navíc  motivační škála firemních benefitů přirozeně nutí obchodníky k aktivitě. Práce s týmem je dnes pro mne určitě radostí.

Jakou máš vizi do budoucna?

Když jsem si vybral UNIVERSAL jako svého partnera, bylo to i na základě firemních vizí definovaných jako důvěryhodnost, nezávislost, profesionalita a přátelskost, které mě oslovily. Ve své každodenní práci se opírám o dva stěžejní pilíře, a těmi jsou naši klienti a naši obchodníci. Zastávám názor, že spokojenost je na každém „vidět“, že poznáme s naší službou spokojeného klienta a rovněž poznáme spokojenost na našem obchodníkovi. Mou vizí do budoucna je mít jen obchodníky a klienty, na kterých je „vidět“ radost a spokojenost a jelikož je to nakažlivé, tak jich bude na obou stranách stále přibývat.

JESTLI MÁTE ZÁJEM SE PŘIDAT K UNIVERSALU, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
INVESTOVÁNÍ

Co dělat, když nastane panika
Když nastane panika na akciových trzích, o dění na nich se začnou často zajímat i lidé, kteří nikdy neinvestovali. Zřejmě ani teď to nebude jinak. Nastala situace, jakou by ani hollywoodští producenti neočekávali. Tedy, ne že by nebylo dostatek děl o zombie problematice, ale v zombie filmech se všichni báli, že je zombie kousne. Dnes se lidé bojí už i kýchnutí. To přesně způsobuje paniku, a ta vede k situacím, jaké by nikdo nečekal. Co se vlastně děje? Ekonomika je cyklická a všichni to ví. Lidé se chtějí zkrátka mít lépe než jejich rodiče, pracují, vynalézají, produkují a utrácejí. To je motor, který žene lidstvo a ekonomiku vpřed. Cyklika ekonomiky spočívá v tom, že jsou období růstu a jsou období poklesu. Světová ekonomika byla již v posledním kvartálu 2019 ve špatné kondici, ale hovořilo se zejména o jejím zpomalení. Ekonomika je však i přes cykličnost citlivá i na různé vnější vlivy. Takovými může být válka, ropný šok, či stav, který nastal nyní - pandemie. Proto nastala situace, kdy se už hovoří o krizi. Mezi silné vnější vlivy patřil například první ropný šok. Událost, která předtím nikdy nenastala, a nikdo s ní nepočítal. Těžko si bude běžný občan v Česku pamatovat ropnou krizi z roku 1973, navíc když jsme byli sférou vlivu Sovětského svazu a informace se k nám dostávali, no řekněme "upravené". V každém případě právě rok 1973 byl rokem, kdy si ekonomové uvědomili, jak moc je ekonomika závislá na ropě. Do té doby jí byl dostatek a při ceně 3 USD za barel s ní rozhodně nepotřeboval nikdo šetřit. Problém nastal 6. října 1973, kdy se koalice arabských zemí pod vedením Egypta a Sýrie rozhodla, že získá od Izraele vojensky zpět Golanské výšiny a Sinajský poloostrov, které ztratila po zdrcující porážce v šestidenní válce vedené proti Izraeli v roce 1967. Arabské země ale v takzvané Yom Kippurské válce opět neuspěli. Ať už válka dopadla jakkoliv, jelikož byl Izrael podporovaný západními zeměmi, zejména USA, rozhodli se 17. října arabští členové OPEC pod vedením Saúdské Arábie, s cílem odradit západní země od podpory Izraele, postupně snižovat těžbu ropy a zvyšovat její cenu. Přesto prezident Nixon 19. října povolil hlavní alokaci dodávek zbraní a 2,2 miliardy dolarů z rozpočtu na podporu pro Izrael. V reakci na to Saúdská Arábie vyhlásila embargo na Spojené státy americké, ke kterému se později připojili další vývozci ropy a rozšířili ho i na další západní země. Do konce embarga v březnu 1974 cena ropy vzrostla téměř o 400%, z 3 USD za barel na téměř 12 USD a začala energetická krize. Po dlouhých jednáních se zeměmi OPEC ve Washingtonu v březnu 1974 se nakonec podařilo embargo odvolat, ale zvýšená cena ropy měla výrazný vliv na celou světovou ekonomiku, což je patrné na hodnotách indexu S&P 500 zobrazených na grafu. Celkově akcie poklesly o více než 40% z původních hodnot. Do té doby málokdo předpokládal, jak může cena ropy ovlivnit i sektory ekonomiky přímo nesouvisející s ropou. Jen pro zajímavost, v říjnu 1990 po vpádu Iráku do Kuvajtu překročila cena ropy 41 USD za barel, v lednu 2008 poprvé překonala hodnotu 100 USD a v červenci až 147 USD za barel. V letech 2014 až 2015 pak klesla pod 70 USD za barel. Kromě koronaviru však trh ovlivňuje opět i ropa. Stejně jako se v roce 1973 podařilo zemím OPEC ovlivnit vysokými cenami ropy trh s cílem porazit Izrael, snaží se nyní naopak jejími nízkými cenami porazit Rusko. Protože se OPECu nepodařilo 6. března s Ruskem dohodnout snížení těžby ropy s cílem udržet její cenu v oslabující ekonomice, rozhodli se tedy její těžbu zvýšit. Zvýšení těžby a pandemie stojí za snížením ceny ropy pod 30 USD za barel. Takto nízká cena ropy rozhodně ekonomice nepomůže a je otázkou, zda se ekonomika po pádu zotaví rychle (jak vidno na grafu) nebo bude její zotavení trvat dlouho. Spíše věřím, že to bude rychlé, protože v takto extrémní situaci začnou a vlastně již začaly centrální banky a vládní instituce podporovat ekonomiku a dávat přísliby na její další podporu. Fed spustil program nákupu firemních krátkodobých dluhových cenných papírů, snížil úrokové sazby a připravuje další opatření. Čína si uvědomila, že její ekonomika stojí na malých firmách (zaměstnávají mnoho lidí) a ty jsou náchylnější k bankrotům, proto začala podporovat i menší firmy různými pobídkami. Unie také připravuje různá opatření. Jak jsem již psal v předchozím článku, https://www.universal.sk/blog/co-robit-aby-sa-vasich-uspor-nedotkla-kriza pro ty, kteří ještě nezačali spořit prostřednictvím podílových fondů, je nyní nejlepší doba. Pro ty, kteří již spoří déle, se nic neděje, když budou ve spoření pokračovat, ale pokud by například zvýšili vklad své měsíční investice, určitě si tím vylepší výsledek. Pro investory, kteří investovali najednou větší sumy nastaly pernější chvíle, ale pokud své investice nezačnou prodávat, jejich investice se časem zotaví. Co píšu, se ale týká kvalitních podílových fondů a správné alokace. Pokud má investor nakoupené individuální akcie, dluhopisy nebo jen úzce zaměřené fondy, situace může být složitější. Pořád platí, jakékoliv investiční rozhodnutí byste měli konzultovat s investičním poradcem. Autor článku: Ondřej Faith, Odborný garant pro kapitálový trh a investice Universal maklérsky dom...

 čti více
NOVINKY

Dovolená objednaná a koupena, cestování je však v nedohlednu. Co s tím teď?
Odpovědi na otázky týkající se zájezdů, již zakoupených, kde již klienty byla zaplacena záloha? Tato situace je v České republice řešena prostřednictvím zákona LEX VOUCHER. Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo přehled nejdůležitějších informací k lex voucher. 1. Zrušení zájezdu z důvodu šíření onemocnění COVID – 19 Za situace celosvětové pandemie onemocnění COVID 19 a přijatých omezujících opatření mající vliv nejen na cestování, ale na každodenní život, jde o situaci, kterou zákon popisuje jako „nevyhnutelné a mimořádné okolnosti“ nebo-li vyšší moc. Za těchto okolností může odstoupit od smlouvy o zájezdu zákazník i cestovní kancelář. Cestovní kancelář má v takovém případě povinnost vrátit zákazníkům platby přijaté za neuskutečněné zájezdy nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu. Zachování této lhůty není ale v podmínkách současné globální pandemie možné. Lex Covid Návrh zákona, který je právě projednáván v Parlamentu ČR (Viz www.psp.cz, sněmovní tisk 820​), upravuje zvláštní podmínky pro zájezdy s termínem zahájení od 20. 2. do 31. 8. 2020. U těchto zájezdů může cestovní kancelář využít tzv. ochranné doby, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem za zájezd. Ochranná doba Rozhodne-li se cestovní kancelář využít ochrannou dobu (toto rozhodnutí je na cestovní kanceláři), musí to písemně oznámit zákazníkovi a současně mu doručit poukaz na zájezd v hodnotě realizovaných plateb. Dnem doručení poukazu na zájezd začíná běžet ochranná doba, která končí nejdéle 31. 8. 2021. Výjimky Je-li zákazníkem cestovní kanceláře: - držitel průkazu osoby se zdravotním postižením, - osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, - osoba těhotná či osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou, - osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě (samoživitel), - osoba starší 65 let - zaměstnanec, který ke dni doručení oznámení cestovní kanceláře o využití ochranné doby nemohl po dobu nejméně 30 dnů konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele podle § 208 a 209 zákoníku práce a - škola nebo školské zařízení, které jsou zapsány do rejstříku škol a školských zařízení, může (ale nemusí) poukaz odmítnout. V takovém případě zákazník oznámí cestovní kanceláří odmítnutí poukazu a cestovní kancelář je povinna vrátit všechny uhrazené platby. Avšak je možné, že i zákazníci patřící do skupiny, na kterou se výjimka vztahuje, mohou poukaz přijmout a čerpání své dovolené posunout na vhodnější dobu. Čerpání poukazu na zájezd/vrácení plateb Zákazníci, kteří obdrží poukaz na náhradní zájezd, jej mohou vyčerpat flexibilně po dobu trvání ochranné doby. Cestovní kancelář je povinna navrhnout zákazníkovi rovnocenný náhradní zájezd, k jehož zaplacení zákazník využije poukaz. Pokud tak cestovní kancelář neučiní sama, může se na ní obrátit se svou žádostí i zákazník. Nepodá-li cestovní kancelář ve lhůtě 30 dnů od žádosti zákazníka nabídku rovnocenného náhradního zájezdu, ochranná doba skončí. Skončením ochranné doby se stává opět splatným původní peněžitý dluh pořadatele vůči zákazníkovi. V případě, že poukaz na zájezd nebude v ochranné době, tj. nejpozději do 31. 8. 2021 zákazníkem vyčerpán, vrátí cestovní kancelář zákazníkovi veškeré uhrazené platby za původní zájezd nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. Záruka ochrany pro případ úpadku cestovní kanceláře Zákazníci mají garanci, že poukazy na zájezd, které od cestovní kanceláře obdrží, jsou chráněny pro případ úpadku cestovní kanceláře (podrobnosti této ochrany stanoví zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu). Zákazníci se nemusejí obávat, že o své vložené prostředky přijdou. 2. Nechci absolvovat zájezd, který se má konat po opadnutí současné pandemické krize. Řada zákazníků se v souvislosti s pandemií onemocnění COVID-19 potýká se sociálními a ekonomickými obtížemi, které jim neumožňují realizovat objednané zájezdy. Mnoho zákazníků se obává vycestovat také ze zdravotních důvodů. V případě, že není dosud jasné, zda bude konkrétní zájezd možné realizovat, jsou nyní zákazníci postaveni před obtížnou volbu, zda zájezd zruší či nikoli. Vždy je třeba pamatovat: 1. Smlouvy se mají dodržovat, a to i smlouvy o zájezdu. Smlouvu o zájezdu je třeba plnit, a to včetně platebního kalendáře, dokud od ní neodstoupí buď sama cestovní kancelář, nebo nebude zřejmé, že jsou naplněny předpoklady pro to, aby mohl odstoupit od smlouvy zákazník. 2. Zákazník může od smlouvy o zájezdu odstoupit kdykoliv (před zahájením zájezdu), a to i bez uvedení důvodu, ale je povinen zaplatit cestovní kanceláři odstupné (tzv. storno poplatky). V případě, že zákazník od smlouvy odstoupí, je povinen zaplatit cestovní kanceláři odstupné (storno poplatky). Lex Covid a nárok zákazníka na poukaz ve výši části stornopoplatku. Zákazník, který od smlouvy odstoupí (přičemž nejde o odstoupení z důvodu vyšší moci – viz výše k bodu 1), uhradí stornopoplatky, může ve lhůtě do 3 měsíců požádat cestovní kancelář o vydání poukazu na zájezd v hodnotě nejméně 10 % zaplaceného storno poplatku. Poukaz na zájezd bude moci zákazník využít k úhradě ceny nově zakoupeného zájezdu. Příklad: Zákazník zakoupil zájezd na letní prázdniny v hodnotě 10 000 Kč. Má ale obavy vycestovat. Odstoupí od smlouvy. Cestovní kancelář požaduje uhradit storno poplatky ve výši 2 000 Kč. Zbývajících 8 000 Kč vrátí zákazníkovi. Pokud bude zákazník chtít, může cestovní kancelář požádat o poukaz na zájezd ve výši 200 Kč, který může použít při nákupu nového zájezdu. Poukazy na zájezdy jsou povinně pojištěny Poznámka: Ministerstvo pro místní rozvoj ani jiný orgán státní správy nejsou oprávněni vyřizovat nároky zákazníků ze soukromoprávních vztahů. V případě sporu s cestovní kanceláří má zákazník možnost podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Mimosoudní řešení sporů je institut založený na hledání oboustranně přijatelné dohody stran sporu. Česká obchodní inspekce na rozdíl od soudů nemá pravomoc sama o předmětu sporu závazně rozhodnout nebo strany sporu k dohodě donucovat. Pro bližší informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů nebo podání návrhu navštivte prosím internetové stránky www.adr.coi.cz. Právně závazné a vykonatelné rozhodnutí o předmětu sporu může vydat soud. ČASTO KLADENÉ DOTAZY k dané problematice najdete: https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/zivotni-situace-podle-lex-voucher Metodický pokyn pro CK, viz odkaz: https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/metodicky-pokyn-pro-cestovni-kancelare NAŠE aktuální doporučení: V případě, že máte zájem o pojištění storna zájezdu u nově plánovaných cest na dovolenou; neváhejte kontaktovat našeho zprostředkovatele nebo navštivte jednu z našich poboček. Rádi Vám poskytneme více infor mací a pomůžeme tak ochránit Vaše peníze.    Odborný garant pro neživotní pojištění...

 čti více
NOVINKY

Jak vnímat koronavirus jako příležitost posunout se dál
V momentální nelehké celospolečenské situaci jsme se rozhodli přinést sérii blogových příspěvků s tématem osobního rozvoje. Oslovili jsme odborníčku z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s., transformační koučku Moniku Slávikovou. Jak jste asi už zvyklí, #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Nebude to jinak ani počas koronaviru. Přejeme Vám příjemné čtení.  Je mi ctí, že k Vám mohu promluvit. Dovolte mi, abych se Vám nejdříve představila. Jmenuji se Monika Sláviková, ve společnosti Universal maklérsky dom a.s. jsem regionální ředitelkou v Prešově. V podnikatelském prostředí jsem známá jako transformační koučka. V soukromí jsem manželka, máma, babička, sestra i přítelkyně.  Finančnictví a koučink  V práci propojuji dvě hlavní oblasti: finančnictví a koučink. Spojují se mi od té doby, kdy jsem vstoupila do světa financí registrací do NBS v roce 2007. Působila jsem ve dvou pojišťovnách na pozici Unit managera a budovala jsem týmy na „zelené louce“.  Od minulého roku jsem tady s Vámi.   Manažer – to slovo, tato pozice, ve mně vždy vzbuzovala hlavně odpovědnost. Už nejenom za sebe, ale i za jiných. A právě uvědomění si odpovědnosti mě přivedlo ke koučinku. Chtěla jsem být manažerem, který lidi vede, nejenom řídí. Který napomáhá osobnímu rozvoji každého člena týmu, podle jeho potřeb. A také jsem od začátku vedení lidí vnímala odpovědnost za vlastní seberozvoj, abych měla co odevzdávat dál. Vlastní osobnostní rozvoj mě postupně přivedl od manažerského koučinku k transformačnímu. Dostala jsem se do bodu, kdy jsem si položila otázku: „Jak dál?“ Na původním působení jsem neviděla pro sebe další cestu.  Proč UNIVERSAL  Hledala jsem možnosti jak tyto dvě oblasti, ve kterých ráda působím, propojit.  Nejnáročnější bylo pro mě najít společnost, v níž skloubím to, co je pro mne důležité. Serióznost, férové jednání, profesionalita, historie ale i online systémy. Jedna z důležitých technických věcí pro mě byla i ta, jak zastřešit smlouvy z předchozích společností na jednom místě. Hledala jsem něco, co bude nadále propojovat mě a klienta okamžitě. Našla jsem inŠanon 2.0, nástroj – platformu, kde mohu propojovat minulou finanční praxi s budoucí. Jelikož vím věci jednoduše a spolehlivě vyřídit přes inŠanon, zůstává mi čas i na klienty z transformačního koučinku.   V těchto dnech, kdy jsou osobní setkání omezené, dělám zprostředkování, vedení lidí, i transformační koučink online. Mohu z domácí kanceláře pomáhát těm, kteří potřebují rozebrat situaci s nestrannou osobou. Protože každý z nás dnešní situaci prožívá jinak. Já pracovně vnímám situaci tak, že UMD Network nám pro náš výkon připravil venkovní prostředí přes moderní online systémy jako je mobilní aplikace inŠanon 2.0, abychom tuto situaci viděli jako příležitost na rozvoj a pokrok. Pokračování příště. #kdyzpotrebujetepomoct Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL