Prokrastinace nebo zítra, zítra, jen ne dnes

28. 4. 2020, Blog, novinky

Vážení čtenáři,
máme za sebou čtyři blogy od kolegyně Moniky Slavíkové z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s. Dnes Vám přinášíme v pořadí již pátý blog, ve kterém se budeme věnovat prokrastinaci. Protože jak se říká: "Zítra, zítra, jen ne dnes, říká každý lenivec." Je ale prokrastinace fyzická nebo naopak psychická záležitost? Více nám o tom poví naše kolegyně, Monika.

#kdyzpotrebujetepomoct jsme tu pro Vás.

Téměř každý člověk prokrastinuje. Je to odkládání nebo odsouvání povinností na později. Někdo to vnímá jako moderní nemoc, jiný zase tvrdí, že je stará, jako lidstvo samo. Když člověk prokrastinuje, ztrácí energii a nabývá pocit viny. Je naučitelná, ale naopak i odučitelná.

Je důležité si uvědomit a všímat, jak se prokrastinace projevuje u nás samotných. Jakou má podobu a intenzitu.

Právě v tomto období, kdy máme změněný režim dne, způsob práce, způsob zajišťování svých každodenních potřeb, změnu trávení volného času a zábavy a mnohé jiné drobné změny, které si ani neuvědomujeme, mohou napomáhat k odkládání úkolů a povinností na později. Protože k provedení změny potřebujeme více energie, času a vytrvalosti.

Vzpomeňte si, když jste dělali něco poprvé, jaké to bylo?

A co když jdete dělat něco, co Vám není až tak po chuti? Nebo když jdete dělat něco, co chce od Vás někdo jiný a není to Vaše rozhodnutí?

I v takových situacích máme tendenci odsouvat úlohy. Hledáme výmluvy, uchylujeme se k náhradním a možná zábavnějším činnostem. Následkem toho se může stát, že se dostáváme do časového tlaku, prožíváme pocity viny. Jednoduše, nejsme s sebou spokojeni. Dokonce i jiní nás mohou začít vnímat tak, že se na nás nedá spolehnout.

Dalo by se říci, že prokrastinace je nesoulad mezi tím, co musíme udělat a tím, co právě děláme.

Jak si pomoct, abychom se tomuto nesouladu vyhnuli nebo jej alespoň minimalizovali?

Mně v tomto případě funguje mých desatero:

1. V průběhu dne se často zastavím a všímám si, co právě dělám.
2. Na začátku dne, týdne nebo určitého období si úkoly předem naplánuji písemně do diáře. Pomáhá mi to při zastavení se, neboť vidím, co jsem chtěla dělat a vím k čemu se mám vrátit.
3. Před zapsáním úkolu si připomenu, proč chci daný úkol zvládnout. Ne všechny úkoly mě těší stejně, ale hledám smysl, proč je udělám. Některé po tomto uvažování i vyloučím, Paretovo pravidlo 80/20.
4. Nejdůležitější úkoly dělám dopoledne, nejraději hned zrána. Tehdy mám "čistou hlavu".
5. Úkoly si konkretizuji. Jasně pojmenuji, co chci dělat. Velký úkol si rozdělím na více menších částí.
6. Naplánuji si přestávky a jejich délku. Buď po jaké době, nebo mezi kterými činnostmi si dám pauzu.
7. Vypnu nebo odložím pryč z dosahu vše, co by mě mohlo lákat k tomu, abych vybočila ze své pozornosti.
8. Zpracovaný úkol nebo část velkého úkolu odškrtnout v diáři - HOTOVO.
9. Když se mi podařilo v průběhu dne prokrastinovat, přijmu to jako fakt. Pokrok pro mě je už i to, že jsem si to uvědomila.
10. Odpustím si a připravím se tak, abych to v budoucnu udělala jinak.

Naučila jsem se sebekázni. Přináší mi pocity radosti a spokojenosti. Když jsem takto dobře naladěná, dokážu s přehledem zvládat i náročnější nebo méně atraktivní úkoly a povinnosti. Minimalizuji prokrastinaci a časový tlak. Dokážu se dále učit novým návykům, což mi v dnešních časech velmi pomáhá udržovat se v rovnováze.
Co Vám pomáhá neprokrastinovať? Budeme rádi, pokud nám napíšete Vaše tipy do komentáře.

Příště Vám přiblížím téma: Koučink jako forma pomoci, když si sám nevím rady.
Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Zelená karta změní barvu
Nová černobílá karta bude platit ve všech státech systému jako zelená karta. Zelená karta, která slouží jako doklad o zaplacení povinného ručení (pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla), změní od 1. července 2020 svou barvu. Nově nebude zelená, ale bílá. Dohodly se na tom státy Evropského hospodářského prostoru (EHP). Se změnou barvy karty souhlasily všechny země a budou ji respektovat, některé si však zelenou kartu ponechají, jiné budou dokument od začátku prázdnin vydávat vytištěný na bílém papíře. Současně tak budou platit obě verze karty a země je budou akceptovat, ať už se po změnu barvy rozhodly, či nikoliv. Název zelená karta zatím zůstává tak, jak je uváděn i ve znění zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Zelená karta vám platí ve všech zemích EHP (Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Itálie, Irsko, Island, Kypr, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovenská republika, Slovinsko, Spojené království Velké Británie a Severního Irska, Španělsko, Švédsko a pro účely zelenokaretního systému i Švýcarsko) a také na území států uvedených ve vyhlášce Ministerstva financí: Albánie, Andorra, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Monako, San Marino, Severní Makedonie, Srbská republika, Turecko, Ukrajina, Vatikán.  Dále vám zelená karta může platit v zemích, s nimiž uzavřela dohodu Česká kancelář pojistitelů. Jde o Ázerbájdžán, Bělorusko, Írán, Moldavsko, Maroko, Rusko a Tunisko. Je ale na pojišťovně, jestli pojištění odpovědnosti na území těchto států bude poskytovat, nebo ne. Takže zelená karta vám v těchto zemích nemusí platit, záleží na tom, s jakou pojišťovnou máte sjednáno povinné ručení. Podmínkou platnosti je, aby rozeznávací značka dané země nebyla na zelené kartě přeškrtnuta. Výhodou černobílé karty je, že si ji řidiči v případě ztráty nebo poškození mohou sami vytisknout i na černobílé tiskárně a nemusejí shánět zelený papír. Už se tedy nestane, že vám kartu při kontrole neuznají, protože jste si ji vytiskli na bílem papíře. Pokud kartu ztratíte nebo poškodíte, stačí o tom uvědomit pojišťovnu a ona vám kartu (i opakovaně) zašle ve formátu PDF do emailu. Pojišťovny přitom mohou řidičům posílat zelenou kartu elektronicky už nyní. Podstatné je, aby pojišťovna měla na řidiče elektronický kontakt (například emailovou adresu) a byla s ním předem dohodnutá, že si přeje dokument poslat tímto způsobem. V případě, že potřebujete pomoci s uzavřením povinného ručení, můžete tak učinit online z pohodlí Vašeho domova a to prostřednictvím naši bezplatné aplikace inŠanon 2.0 . Umíme Vám pomoci i na našich pobočkách. #kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás.  Martin Kristl, odborný garant...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

UMD Network, a. s. členem ČASF
Představenstvo České asociace společností finančního poradenství a zprostředkování (ČASF) schválilo na svém červnovém zasedání přijetí společnosti UMD Network, a.s. za řádného člena asociace. UMD Network, a. s. vznikla v březnu roku 2016 jako pokračování další expanze finančně poradenské společnosti UNIVERSAL maklérsky dom a.s., která od roku 2001 poskytuje komplexní služby ve všech oblastech finančního zprostředkování na slovenském trhu. Asociace nyní zastřešuje celkem 29 společností, což reprezentuje výraznou majoritu finančně-poradenského trhu. Marek Černoch, výkonný ředitel ČASF, k přijetí nového člena uvedl: „Jsem rád, že jsme se ještě před prázdninami rozrostly o další členskou společnost. Vstup společnosti UMD Network, a.s. je navíc, díky „sesterské“ společnosti UNIVERSAL maklérsky dom a.s., bližším propojením se slovenským finančně-poradenským trhem, které rozvíjel můj předchůdce na pozici výkonného ředitele  a současný předseda představenstva ČASF, Jiří Šindelář. Těší mě, že v současné době jednáme s dalšími zájemci o členství. Jak říká staré dobré rčení – v jednotě je síla.“ UMD Network se hlásí k zodpovědnosti a hodnotám asociace při ochraně práv klientů i při zvyšování profesionality a etiky na trhu finančního zprostředkování. Na druhé straně chceme jako člen skupiny UMD Group přispět i k diskusi nad ochranou práv finančních zprostředkovatelů a k rozvoji digitalizace sektoru. Od členství v asociaci očekáváme sdílení informací a prostor při odborných diskusích. ...

 čti více
NOVINKY

Naše rady v České republice rozšířila významná posila
Do podnikání v České republice společnost UNIVERSAL přináší veškeré své hodnoty. Především důvěryhodnost a férovost, nezávislost, která je zdrojem síly, stability, a přátelskou atmosféru, která dbá o rozvoj a prosperitu všech svých spolupracovníků. Další hodnota, chuť posouvat se dále, se projevuje i v etablování v České republice a postupně na dalších evropských trzích a rovněž v inovativním přístupu při práci s klienty.   Byly to právě tyto hodnoty, které oslovily ke spolupráci velmi silnou skupinu zprostředkovatelů se společností H-ONE pod vedením zkušeného manažera Vladimíra Kosa. Jako většinu podobných spojení i toto spojení je založené na vztazích. Vztazích, které charakterizuje otevřenost, volnost, přátelská atmosféra či férovost. UNIVERSAL garantuje spolupracovníkům z H-ONE rozvoj, zázemí, příležitosti a hlavně jistotu pro lidi. Umožňuje vlastní podnikání pod značkou H-ONE, které perfektně skloubí standardní finanční produkty s benefitním systémem s dalšími prvky rodinných výdajů jako jsou například energie, a tak umožňuje dokonaleji a komplexněji se postarat o klienty. Velmi motivujícím faktorem je i možnost nejen si svobodně rozvíjet vlastní značku a přebírat zavedené nástroje a postupy, ale i možnost významně se podílet na etablovaní a formování značky UNIVERSAL na českém trhu.   Zkušenosti, know how, unikátní přístup a nadšení kolegů z H-ONE spolu se stabilitou UNIVERSALU a inovativními technickými novinkami jako například mobilní aplikace inŠanón www.insanon.sk poskytují záruku na další zkvalitnění služeb a rozvoj obou společností.  ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL