Pojištění nemovitosti není totéž co pojištění domácnosti

13. 9. 2018, Blog, pojištění majetku

Lidé si často chybně myslí, že pokud mají pojištěný dům, pojistka se vztahuje také na věci, které se v domě nachází. Pojištění nemovitosti ale není to stejné co pojištění domácnosti.  

Pojištění nemovitosti kryje škody na budově, ať už se jedná o rodinný dům, nebo byt.  

Pojištění domácnosti kryje škody na zařízení domácnosti, a to na movitých věcech, které se nachází uvnitř domu. Při pojištění zařízení domácnosti je kromě živelných rizik automaticky sjednáváno riziko krádeže, loupeže a vandalismu.  

Zodpovědnost za škody z běžného občanského života se týká nás všech

Když někdo zavadí o regál v obchodě a zboží se rozbije, když dítě ve škole rozbije okno, když se na procházce dětem vytrhne pes a způsobí pád cyklisty či dopravní nehodu, když to manželka neubrzdí na lyžovačce v zahraničí a způsobí zranění jinému lyžaři...  

Příkladů můžeme najít nepočítaně. Takováto zodpovědnost se dá pojistit v rámci pojištění domácnosti. Většinou už je součástí balíčku rizík, ale ne vždy. Proto je třeba si dávat pozor, zda tuto odpovědnost máte pojištěnou nebo je třeba ji připojistit.  

Rozdíly jsou ve výši pojistné sumy pojištění odpovědnosti za škody z běžného občanského života. Myslete na to, že toto pojištění nekryje jen škody na věcech, ale i škody na zdraví. A ty se často počítají ne v tisících, ale až v desetitisících.  

V případě zájmu o pojištění domácnosti nás neváhejte kontaktovat. Rádi vám pomůžeme.

Chcete nejvýhodnější pojištění domácnosti?

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Jak zvládnout home office
...

 čti více
NOVINKY

Dovolená objednaná a koupena, cestování je však v nedohlednu. Co s tím teď?
Odpovědi na otázky týkající se zájezdů, již zakoupených, kde již klienty byla zaplacena záloha? Tato situace je v České republice řešena prostřednictvím zákona LEX VOUCHER. Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo přehled nejdůležitějších informací k lex voucher. 1. Zrušení zájezdu z důvodu šíření onemocnění COVID – 19 Za situace celosvětové pandemie onemocnění COVID 19 a přijatých omezujících opatření mající vliv nejen na cestování, ale na každodenní život, jde o situaci, kterou zákon popisuje jako „nevyhnutelné a mimořádné okolnosti“ nebo-li vyšší moc. Za těchto okolností může odstoupit od smlouvy o zájezdu zákazník i cestovní kancelář. Cestovní kancelář má v takovém případě povinnost vrátit zákazníkům platby přijaté za neuskutečněné zájezdy nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu. Zachování této lhůty není ale v podmínkách současné globální pandemie možné. Lex Covid Návrh zákona, který je právě projednáván v Parlamentu ČR (Viz www.psp.cz, sněmovní tisk 820​), upravuje zvláštní podmínky pro zájezdy s termínem zahájení od 20. 2. do 31. 8. 2020. U těchto zájezdů může cestovní kancelář využít tzv. ochranné doby, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem za zájezd. Ochranná doba Rozhodne-li se cestovní kancelář využít ochrannou dobu (toto rozhodnutí je na cestovní kanceláři), musí to písemně oznámit zákazníkovi a současně mu doručit poukaz na zájezd v hodnotě realizovaných plateb. Dnem doručení poukazu na zájezd začíná běžet ochranná doba, která končí nejdéle 31. 8. 2021. Výjimky Je-li zákazníkem cestovní kanceláře: - držitel průkazu osoby se zdravotním postižením, - osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, - osoba těhotná či osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou, - osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě (samoživitel), - osoba starší 65 let - zaměstnanec, který ke dni doručení oznámení cestovní kanceláře o využití ochranné doby nemohl po dobu nejméně 30 dnů konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele podle § 208 a 209 zákoníku práce a - škola nebo školské zařízení, které jsou zapsány do rejstříku škol a školských zařízení, může (ale nemusí) poukaz odmítnout. V takovém případě zákazník oznámí cestovní kanceláří odmítnutí poukazu a cestovní kancelář je povinna vrátit všechny uhrazené platby. Avšak je možné, že i zákazníci patřící do skupiny, na kterou se výjimka vztahuje, mohou poukaz přijmout a čerpání své dovolené posunout na vhodnější dobu. Čerpání poukazu na zájezd/vrácení plateb Zákazníci, kteří obdrží poukaz na náhradní zájezd, jej mohou vyčerpat flexibilně po dobu trvání ochranné doby. Cestovní kancelář je povinna navrhnout zákazníkovi rovnocenný náhradní zájezd, k jehož zaplacení zákazník využije poukaz. Pokud tak cestovní kancelář neučiní sama, může se na ní obrátit se svou žádostí i zákazník. Nepodá-li cestovní kancelář ve lhůtě 30 dnů od žádosti zákazníka nabídku rovnocenného náhradního zájezdu, ochranná doba skončí. Skončením ochranné doby se stává opět splatným původní peněžitý dluh pořadatele vůči zákazníkovi. V případě, že poukaz na zájezd nebude v ochranné době, tj. nejpozději do 31. 8. 2021 zákazníkem vyčerpán, vrátí cestovní kancelář zákazníkovi veškeré uhrazené platby za původní zájezd nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. Záruka ochrany pro případ úpadku cestovní kanceláře Zákazníci mají garanci, že poukazy na zájezd, které od cestovní kanceláře obdrží, jsou chráněny pro případ úpadku cestovní kanceláře (podrobnosti této ochrany stanoví zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu). Zákazníci se nemusejí obávat, že o své vložené prostředky přijdou. 2. Nechci absolvovat zájezd, který se má konat po opadnutí současné pandemické krize. Řada zákazníků se v souvislosti s pandemií onemocnění COVID-19 potýká se sociálními a ekonomickými obtížemi, které jim neumožňují realizovat objednané zájezdy. Mnoho zákazníků se obává vycestovat také ze zdravotních důvodů. V případě, že není dosud jasné, zda bude konkrétní zájezd možné realizovat, jsou nyní zákazníci postaveni před obtížnou volbu, zda zájezd zruší či nikoli. Vždy je třeba pamatovat: 1. Smlouvy se mají dodržovat, a to i smlouvy o zájezdu. Smlouvu o zájezdu je třeba plnit, a to včetně platebního kalendáře, dokud od ní neodstoupí buď sama cestovní kancelář, nebo nebude zřejmé, že jsou naplněny předpoklady pro to, aby mohl odstoupit od smlouvy zákazník. 2. Zákazník může od smlouvy o zájezdu odstoupit kdykoliv (před zahájením zájezdu), a to i bez uvedení důvodu, ale je povinen zaplatit cestovní kanceláři odstupné (tzv. storno poplatky). V případě, že zákazník od smlouvy odstoupí, je povinen zaplatit cestovní kanceláři odstupné (storno poplatky). Lex Covid a nárok zákazníka na poukaz ve výši části stornopoplatku. Zákazník, který od smlouvy odstoupí (přičemž nejde o odstoupení z důvodu vyšší moci – viz výše k bodu 1), uhradí stornopoplatky, může ve lhůtě do 3 měsíců požádat cestovní kancelář o vydání poukazu na zájezd v hodnotě nejméně 10 % zaplaceného storno poplatku. Poukaz na zájezd bude moci zákazník využít k úhradě ceny nově zakoupeného zájezdu. Příklad: Zákazník zakoupil zájezd na letní prázdniny v hodnotě 10 000 Kč. Má ale obavy vycestovat. Odstoupí od smlouvy. Cestovní kancelář požaduje uhradit storno poplatky ve výši 2 000 Kč. Zbývajících 8 000 Kč vrátí zákazníkovi. Pokud bude zákazník chtít, může cestovní kancelář požádat o poukaz na zájezd ve výši 200 Kč, který může použít při nákupu nového zájezdu. Poukazy na zájezdy jsou povinně pojištěny Poznámka: Ministerstvo pro místní rozvoj ani jiný orgán státní správy nejsou oprávněni vyřizovat nároky zákazníků ze soukromoprávních vztahů. V případě sporu s cestovní kanceláří má zákazník možnost podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Mimosoudní řešení sporů je institut založený na hledání oboustranně přijatelné dohody stran sporu. Česká obchodní inspekce na rozdíl od soudů nemá pravomoc sama o předmětu sporu závazně rozhodnout nebo strany sporu k dohodě donucovat. Pro bližší informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů nebo podání návrhu navštivte prosím internetové stránky www.adr.coi.cz. Právně závazné a vykonatelné rozhodnutí o předmětu sporu může vydat soud. ČASTO KLADENÉ DOTAZY k dané problematice najdete: https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/zivotni-situace-podle-lex-voucher Metodický pokyn pro CK, viz odkaz: https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/metodicky-pokyn-pro-cestovni-kancelare NAŠE aktuální doporučení: V případě, že máte zájem o pojištění storna zájezdu u nově plánovaných cest na dovolenou; neváhejte kontaktovat našeho zprostředkovatele nebo navštivte jednu z našich poboček. Rádi Vám poskytneme více infor mací a pomůžeme tak ochránit Vaše peníze.    Odborný garant pro neživotní pojištění...

 čti více
POMOC V PANDEMII

Štěstí přeje připraveným nebo má spoření vůbec význam?
Můžeme konstatovat, že Češi jsou při investování obecně disciplinovaní a mnozí se poučili i z minulosti. Většina z nás si držela i dostatečnou finanční rezervu na horší časy. Tuto rezervu nyní v důsledku aktuálního společenského dění spotřebováváme – tak je to v pořádku, proto je to naše rezerva. Zároveň se musíme co nejdříve navrátit k vytváření další nové rezervy.  V třetí části naší blogové série „Když potřebujete pomoci v pandemii“, si rozebereme důležitost a aktuální možnosti investičního spoření. Naši odborní poradci Vám dokáží profesně poradit, jak řešit vaše individuální investiční cíle a stejně tak Vám pomohou i s jejich realizací. Protože, # kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás. ŽELEZNÁ REZERVA znamená spoření včera, spoření dnes a také spoření zítra. V těchto nejistých časech každý zřejmě ocení, když má k dispozici, lidově řečeno, železnou rezervu. V ideálním případě rezervu na 6 až 9 měsíců dopředu. A když už určitou rezervu máte, měli byste ji pravidelným investičním spořením navyšovat. Mnohem důležitější je investiční spoření pro toho, kdo žádnou rezervu nemá. Zcela nejdůležitější je začít spořit pro toho, kdo má dluhy. Jen s dostatečnou finanční rezervou totiž dokáže jednotlivec nebo i rodina, přežít horší časy, jaké zažíváme právě teď.  Čas od času se zkrátka některé okamžiky v historii opakují. Aktuálně poklesy na trzích znamenají příležitost. V případě, že disponujete investicemi, není třeba podlehnout panice související s poklesy trhů a bezhlavě prodávat akciové fondy či vybírat peníze. Nedoporučujeme měnit investiční strategii kvůli dočasným poklesům na trhu. Vámi nastavená investiční strategie musí vycházet z dlouhodobého investičního horizontu a ze zvoleného přístupu k investičnímu riziku. S poklesy na trhu se v dlouhodobém horizontu počítá. Je to také zároveň příležitost navýšit pravidelné investice a za stejnou hodnotu nakoupit levnější podíly, akcie případně další cenné papíry.       Co můžete aktuální dělat v otázkách investování? Klienti a jejich přístup k investování se dá rozdělit na tři základní typy přístupů:  1. Pokud jste ti, kteří ještě nezačaly spořit. Naše doporučení: Nyní je ideální doba začít spořit prostřednictvím podílových fondů. 2. Pokud jste ti, kteří již spoří déle. Naše doporučení: Pokud budete v pravidelném spoření pokračovat, nic se neděje. Pokud byste dokonce navýšili výši své měsíční investice, určitě si vylepšíte finální výsledek. Zkuste v této době například refinancovat hypotéku za nižší úrok a o ušetřenou část měsíční splátky můžete navýšit spoření.    3. Pokud jste investoři s vyššími jednorázovými částkami. Naše doporučení: Pokud své investice nezačnete prodávat, časem se zotaví. Aktuálně „bláznivější chvíle“ je třeba jednoznačně přečkat. Do čeho můžete investovat? 1. Podílové fondy  Nejdůležitější při investování je, aby lidé chápali význam kolektivního investování a využívali tak investování prostřednictvím podílových fondů. Ať už klienti kupují akcie, komodity nebo dluhopisy, vždy je bezpečnější, pohodlnější a mnohdy i výnosnější nakupovat je prostřednictvím podílových fondů. 2. Zlato  Kdo chce investovat do zlata, měl by si nejprve ujasnit, co chce touto formou investice dosáhnout. I při tomto přemýšlení vám samozřejmě umíme odborně poradit. V případě, že se rozhodnete investovat přímo do zlata, přinášíme vám na výběr 2 obchodní společnosti, které nákup zajistí a navíc je najdete v naší moderní online aplikaci inŠanon 2.0. Další možností je investovat do zlata také prostřednictvím podílových fondů.     3. Spekulace na trhu  Stejně důležité je rozlišovat, zda chcete investovat systematicky nebo spekulovat na kapitálovém trhu. I spekulování je investování, ale způsobem, jakým se investor snaží výrazně porazit trh. Častým východiskem spekulací je dění v některé zemi či v některém podniku - korporaci. Investor kalkuluje s tím, zda se dění odrazí na některých aktivech pozitivně nebo negativně. Takový postup není špatný, málokdy je odhad však správný. Při neuvážených spekulacích potom takový omyl dopadne nejen na jméno investora, ale i na jeho peněženku.   4. Nezapomínejme na rozložení rizika (diverzifikace) Pokud jsme si ujasnili, že chceme investovat systematicky, rozhodnuti jsme i v tom čeho přesně chceme dosáhnout?! Rozdělme si tedy finanční prostředky na části, pokud je to možné. Někdo si bude chtít část peněz odložit jako rezervu, část odložit např. na koupi auta v horizontu 5 let a část investovat dynamicky s cílem dosáhnou vysoký výnos. Někdo jiný naopak může požadovat výnos vyšší než je míra inflace, ale zároveň nechce zažít velké propady. Všechny své peníze má uloženy, pro případ, aby z nich mohl splatit část hypotéky. Investičních cílů může být opravdu mnoho a určitě je lepší poradit se s investičním poradcem - specialistou. Jakékoliv investiční rozhodnutí byste měli konzultovat se svým investičním poradcem.   Stále platí, # kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás. Neváhejte nás kontaktovat. ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL