Jak si udržet dobrou náladu a neupadnout do deprese

8. 4. 2020, Blog, novinky

Vážení čtenáři,

přinášíme Vám další téma ze série blogových příspěvků od transformační koučky Moniky Slávikové, z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s. Věříme, že se Vám v pořadí druhý článek bude líbit.
#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Pohodlně se usaďte, buď se šálkem kávy nebo čaje a vychutnejte si příjemné a ničím nerušené čtení.

Mnozí z nás momentálně řeší situaci, jak se udržet v dobré psychické kondici. Jelikož to není jednoduché, rozhodla jsem se Vám pomoci jednoduchým postupem, který mi pomáhá, jako je to už v nadpisu zmíněno, udržet si dobrou náladu a neupadat do deprese.

Tento postup spočívá v tom, že si kladu otázky a sama si na ně odpovídám. Je důležité si uvědomit, že momentální situaci neovlivníme a je důležité ji přijmout. Protože přítomnost vždy zvládnete - vždy jste ji přece zvládli.

Tyto otázky jsem si položila i nyní, abych se udržela v dobré náladě i přesto, že se věci kolem mě rychle mění.

1. Co mi v minulosti pomohlo v těžké situaci, abych nepodlehla negativnímu myšlení?

Napsaný konkrétní plán na nejbližší období, co dělat v daném týdnu, v tomto dni. V průběhu dne postupuji podle toho, co jsem si napsala – práce, rodina, relax... 

2. Co mě v těchto dnesch nejvíce ovlivňuje?

Jak já sama o této situaci přemýšlím.

Proto si střežím své myšlenky. Opravdu si na ně dávám pozor.

Vědomě si to uvedomuji.

3. Co dělat s negativními myšlenkami?

Nebudu jim věnovat svoji pozornost. Jak přijdou, tak odejdou.

Když o nich nediskutuji s jinými, ani se o nich nebavím sama se sebou, odchází rychleji. Když si jich všimnu, hned se koncentruji na to, co právě dělám.

4. Co je pro mě teď důležité dodržovat?

Pracovat dle harmonogramu dne.

Jdu bod po bodu od rána, jako jsem si naplánovala. Diář to jistí. Můj systém mě drží, abych nevybočovala, když to není nutno.

5. Co potřebuji vědět ohledně COVID-19?

Aktuální zprávy, nařízení, informace pro mě a mojí rodinu.

Čtu si je na internetu, krátce, jednou za den. Poslouchání rádia nebo TV v průběhu celého dne mi odvádělo pozornost od toho, co chci dělat, proto to už nedělám.

6. Co umím skutečně ovlivnit v této situaci?

Dodržovat nařízení, využívat dostupné systémy.

Pracuji z domova – využívám online systémy, dezinfikuji domácnost, ušila jsem roušky, chráním sebe i rodinu. Jsme zdraví a jsem za to vděčná. 

7. Jak budu vědět, že tento postup je pro mě správný?

Na konci dne si udělám zhodnocení, jak jsem na tom.
Večer si zhodnotím, co se mi podařilo a těší mě to. Co jsem neudělala nebo nestihla udělat, zapíšu podle důležitosti na další dny. Jsem spokojená, protože dělám to, co dnes můžu ovlivnit.

Toto je 7 bodů, které mně osobně pomáhají udržet se v dobré psychické kondici. Jak to máte vy? Také se řídíte osvědčenými postupy a máte zorganizovaný čas nebo si na to nepotrpíte, a přesto to zvládáte?

Napište nám do komentáře:

  a / ve kterých bodech to máte jako já?
b / co Vás dnes potěšilo a zpříjemnilo Vám den?

Příště vám nastíním téma: Jak jsem si sladila home office a time management.

Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
BUĎ UNIVERSAL

Rozhovor s novým členem dozorčí rady, Rostislavem Bednárkem
Firma ti projevila důvěru tím, že jsi se stal členem dozorčí rady UMD Network. Znamená to pro tebe nějakou konkrétní změnu v práci? Své zvolení do dozorčí rady UMD Network chápu opravdu především jako projevení důvěry firmy v mou osobu a zároveň jako ocenění dosahovaných obchodních výsledků. Jelikož se jedná o poměrně čerstvou záležitost, žádné zásadní změny v mé práci a denních činnostech to pro mne zatím neznamená. Každopádně jsem plně připraven být firmě prospěšný tak, jak to bude potřebovat. Jak vnímáš rebranding v ČR? Rebranding poboček v ČR je dnes v plném proudu. Osobně mám jen pozitivní pocity, obchodní jméno UMD Network a.s. a značka UNIVERSAL nás více propojují a identifikují  s naší mateřskou společností na Slovensku, která je symbolem stability, prosperity a růstu. Je pro tebe UNIVERSAL jako česko-slovenská společnosť přínosem? Přestože má český a slovenský finanční trh své odlišnosti, způsob práce, poradce i klienti jsou v obou zemích v zásadě stejní. Tady doceníme 17-ti leté know-how našich slovenských kolegů, kdy si informace a zkušenosti předáváme na vzájemných setkáních. V příhraničních oblastech jsme rovněž navázali obchodní spolupráci a předáváme si klienty, kteří žijí či podnikají v sousední zemi.     Máš ambice rozšiřovat růst v pracovní oblasti i na Slovensku? Slovensko mám velmi rád a často k Vám jezdím pracovně i soukromě, v nejbližším období mě ale hlavní pracovní výzvy čekají v ČR. Takže zatím ne, ale do budoucna se toho nevzdávám. Jak dlouho se věnuješ finančnictví? Ve světě financí se pohybuji 23 let, z toho zhruba 20 let v manažerských funkcích. Prošel jsem si Komerční pojišťovnou, Českou pojišťovnou a do roku 2017 jsem 11 let působil jako regionální ředitel v pojišťovně Kooperativa. Za tu dobu jsem se setkal se spoustou inspirujících osobností, zažil ale i negativní situace a hlavně jsem měl možnost nabrat hodně pracovních i lidských zkušeností, které se teď snažím využít při práci v Universalu. Bereš svou práci jako poslání? Ano, svou práci beru jako poslání a stále se k ní i po těch letech praxe snažím přistupovat s pokorou. Při budování důvěry a dlouhodobých vztahů s klientem nám práce posláním být musí. A klient to velmi dobře pozná. Jak se ti pracuje s tvým týmem? Ve svém agenturním týmu mám na jedné straně kolegy, se kterýma spolupracuji dlouhodobě na základě vzájemné důvěry a výborných vztahů, na druhé straně nás postupně doplňují nováčci se zdravou chutí učit se a uspět ve světě finančního poradenství. Dohromady tvoříme tým, který se umí pracovně podpořit, má pozitivní atmosféru a vztahy budujeme i na častých mimopracovních akcích. V Universalu je vše navíc umocněno pozitivním a přátelským přístupem vedení a akcionářů firmy, navíc  motivační škála firemních benefitů přirozeně nutí obchodníky k aktivitě. Práce s týmem je dnes pro mne určitě radostí. Jakou máš vizi do budoucna? Když jsem si vybral UNIVERSAL jako svého partnera, bylo to i na základě firemních vizí definovaných jako důvěryhodnost, nezávislost, profesionalita a přátelskost, které mě oslovily. Ve své každodenní práci se opírám o dva stěžejní pilíře, a těmi jsou naši klienti a naši obchodníci. Zastávám názor, že spokojenost je na každém „vidět“, že poznáme s naší službou spokojeného klienta a rovněž poznáme spokojenost na našem obchodníkovi. Mou vizí do budoucna je mít jen obchodníky a klienty, na kterých je „vidět“ radost a spokojenost a jelikož je to nakažlivé, tak jich bude na obou stranách stále přibývat....

 čti více
NOVINKY

Práce na dálku a online svět
Dovolte nám představit v pořadí již čtvrtý blog od regionální ředitelky Universal makléřský dům, Moniky Slavíkové, která zároveň působí i jako transformační koučka. Upřímně nás těší, že máte zájem o tyto články a proto se Vám snažíme přinášet stále něco nového. Jakákoliv forma pomoci je pro nás důležitá. #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Pracovní život se nám všem výrazně změnil. Z ničeho nic jsme museli najet na práci na dálku a ne všichni, kteří v tomto režimu momentálně fungují, mají zkušenosti s prací z domova.Musíme si uvědomit, že změny jsou součástí našeho každodenního života. Jsou výraznější a dějí se čím dál rychleji. Dalo by se říci, že nepřetržitá změna je nyní tou největší jistotou, se kterou můžeme počítat. To, co platilo včera, dnes už není aktuální. Jednou ze současných změn je i práce na dálku a nutnost většího využívání online nástrojů. Co s tím? Jak to zvládnu, když nejsem IT expert? I Vás napadly takové myšlenky? Pokud ano, můžete použít následující otázky k tomuto tématu pro svůj sebekoučing. 1. Jaký mám postoj k práci na dálku? a / Není to nic pro mě, preferuji osobní setkání. Počkám, až to skončí, snad to nebude dlouho trvat. Já na to nemám předpoklady, nebudu se do toho pouštět. Nebo? b/ Je to pro mě něco nového. Budu muset opustit svoji komfortní zónu. Potřebuji se naučit nové věci. Zabere mi to nyní více času a energie. Budu ve větší pohodě, protože nevím, dokdy to bude trvat a co tato situace přinese. Možná to využiji i později, online nástroje využíváme stále více a nejen v práci. Využiji efektivně čas, když jsem doma. 2. Která z mých možností je pro mě lepší? Pokud by období koronaviru trvalo kratší dobu, s první možností ho překonám. Trvá to však déle, než jsem očekávala. Jdu do nové výzvy, protože chci dále plynule pracovat a realizovat se. Využiji dostupné zdroje a podpory, které se mi nabízejí.  Na internetu je mnoho možností zdarma, které mohu využívat. Proč to nezkusit? Možná to není až tak náročné, jak se na první pohled zdá. Naučila jsem se dosud různé jiné věci, naučím se i pracovat na dálku. 3. Čeho se vlastně obávám? Co když se dostanu do bodu, kdy nebudu vědět jak dál? Zavolám příteli nebo najdu řešení přes Google. Co když můj klient nebude mít pro tento způsob spolupráce pochopení? Nejdříve to vyzkouším. Co když udělám chybu? Když dělám chyby, lépe si zapamatuji nové věci. Chybu opravím. Co když si nebudu jistá, co mám dělat, kam kliknout. Udělám si předtím tahák, postup, jak na to. A hlavně: Co když se vlastně úplně zbytečně obávám věcí, které se ani nestanou?! 4. Co mi v této situaci může pomoci? Jít do akce. a/ Konkretizovat si jednotlivé úkony své práce, od A po Z. b/ Zmapovat si, co konkrétně potřebuji provádět na dálku. c/ Vyselektovat, co z toho už ovládám a co si potřebuji doplnit. d/ Co potřebuji doplnit, si nejdříve zjistím, kde to najdu a kdo mi s tím může pomoci. e/ Připomenu si, jak jsem se v minulosti naučila to, co již z online světa ovládám. 5. Kdy s tím začnu? Nejlépe ihned. Vždyť kdy, když ne teď? Když si věci jasně pojmenujeme, pak zjistíme, že je dokážeme zvládnout. Když víme, PROČ to chceme zvládnout, pak zjistíme, co máme udělat. Když jdeme krok za krokem, celé se to pro nás stane snadnější. Budeme k tomu přistupovat s větší chutí a maximalizujeme svoji produktivitu. Dokonce budeme mít ze sebe lepší pocit, protože se nám začne dařit. Příště nahlédneme do světa: prokrastinace, nebo zítra, zítra, jen ne dnes.  Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka   ...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

Seznamte se s Helenou Fuchsovou
Co si pamatuji vždy jsem pracovala v obchodě v různých odvětvích, či to bylo stavebnictví, reklamní agentura nebo auta. Do pojišťovnictví jsem vstoupila díky mé finanční poradkyni, která pracovala u makléře a můžu říct, že jsem měla štěstí na opravdového odborníka na finanční poradenství. Teď to bylo již 14 let co se věnuji tomuto oboru. O Heleně její nadřízená, Andrea Mališová:  Helena je spolehlivá, tvrdě pracující osoba s neutichajícím optimismem. Věci pojmenuje tak jak jsou, nikdy se nevrtá v tom, co nefunguje, ale naopak hledá řešení. A to je motivující a obohacující. Vážím si ji i jako kamarádku, která mě nenechala nikdy na holičkách. Jsem opravdu ráda, že s ním můžu opět spolupracovat, doslova jsem si jí vysnila a přitáhla zpět do pracovního i osobního života. 1. Prosím představ se nám krátce: a. Odkud pocházíš? Pocházím z Karlových Varů. b. Kam směřuješ? Profesní ambice nemám, tam kde sem jsem spokojená. A ráda bych vydělávala víc než potřebuji. A v důchodu se chystám zpět do Karlových Varů. c. Co máš za sebou? Za sebou toho mám hodně. Můj život byl hodně pestrý. Dva syni, tři manželé. Třetí je stále přítomný. 2. V čem vidíš největší hodnotu nebo jedinečnost tvé práce? Pro mě největší hodnotou je, že mě práce baví. A baví mě proto, že potkávám nové lidi a co člověk, to originál, který mě vždycky něčím obohatí. Třešinkou na dortu je, že jim i pomáhám. 3. Přemýšlel si někdy co budeš dělat až budeš v důchodu? Máš nějaký seznam koníčků, které by si se rád naučil, ale teď na to není čas? Do důchodu se nechystám, nicméně můj plán je mít dostatek finančních prostředků, abych mohla jít do důchodu kdy chci. Přiznám se však, že mě práce baví natolik, že v ní chci pokračovat dál. Volný čas trávím s rodinou nebo aktivně sportem, ale nepohrdnu ani dobrým pivkem s přáteli. 4. Prozraď nám nejtrapnější zážitek v práci nebo ten nejvíc, nejvíc. Mám pusu prořízlou a tím pádem nemám o trapasy nouzi. Nicméně já o nich nevím, protože se mi zdá, že je vše v pořádku ale výraz druhé strany v obličeji mluví o něčem jiném.  5. Máš nějaké motto, citát, který se Ti líbí a řídíš se nim. Všichni jsme si rovní. A ať si to přebere každý, jak chce. 6. Doporuč nám něco dobrého na čtení, nebo poslech. Z knížek - mám ráda české autory – fantazy, ku příkladu: Kulhánek, Kotleta, Žamboch, Kopřiva. Na poslech mám ráda všechny styly krom dechovky, ta mi bohužel leze na nervy. Helena Fuchsová – regionální ředitelka Praha...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL